"והשיג לכם דיש את בציר ובציר ישיג את זרע ואכלתם לחמכם לשובע וישבתם לבטח בארצכם".
רש"י מסביר המשמעות של ואכלתם לחמכם לשובע: "אוכל קמעא והוא מתברך במעיו", ברכה זו הינה ברכה מדהימה. זו לא ברכה על כמות, אלא ברכה שאדם ירגיש מסופק במה שיש לו, אדם כזה יהיה שמח גם אם מה שיש לו זה מעט.
ישנה ברכה של כמות וישנה של איכות, פעמים אנו רואים אנשים מאושרים למרות שמרוויחים פחות מאיתנו. ישנם משפחות מרובות ילדים המצליחים עם המעט שיש להם לשרוד, לגדל משפחה ולשמוח בחלקם. הברכה איננה בכמות הברכה היא באיכות, וזוהי הברכה שה' נותן לנו שנשמח במה שיש לנו.
חז"ל אומרים: "איזהו העשיר השמח בחלקו?"
הרוצה הרבה לעולם לא יספיק לו מה שיש לו, ישנה אמרה סינית האומרת שגם אם יהיו לך 10,000 שדות לא ניתן לאכול יותר ממנה אחת של אורז ביום, ואף אם יש לך בית עם 100 חדרים הינך יכול להשתמש רק ב-4 מטר של מקום בלילה.
פרק קמ"ה של תהילים זהו פרק של אשרי הנאמר פעמיים ביום ובו הפסוק: "פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון", היה צריך להיות כתוב משביע לכל חי אוכל או לחם,מדוע כתוב: לכל חי רצון?
התשובה לכך היא שהקב"ה נותן לכל אחד ואחד להשיג את רצונו, היכולת להרגיש שיש לו את מה שהוא צריך. אנו מהללים את ה' שנותן לכל אחד ואחד את היכולת להיות שמח בחלקו וזהו ההלל הגדול ביותר לה'.
בפרשת "בהר" קראנו על שנת השביעית ושם כתוב " וכי תאמרו מה נאכל בשנה השביעת הן לא נזרע ולא נאסף את תבואתנו "
ה' מבטיח:" וצויתי את ברכתי לכם בשנה הששית ועשת את התבואה לשלש השנים" .
שואל הספורנו ומה יקרה אם אדם לא ישאל :"מה נאכל" בשנה השביעית? האם הוא לא יתברך?
עונה הספורנו מי שלא שואל לא יצטרך לברכה משום שהוא שמח במה שיש לו, רק אדם שלא שמח במה שיש לו וחרד ממה שיהיה, ה' מעודדו שאין לו מה לדאוג.
יש ברכה בכמות ויש ברכה באיכות והכל תלוי ברצון האדם כיצד מסתכל על ברכות ה'.