בפרשת "בהר" כתוב: "ולא תונו איש את עמיתו" (ויקרא לה יז).

 המילה תונו היא מלשון הונאה, לא להונות את חברינו.

 רבי שמחה בונים מפסישחא אומר:  יש יהודי שנוהג לפי הדין,  וישנו  יהודי שנוהג לפנים משורת הדין שקרוי חסיד.

אמר רבי שמחה בונים שהדין הוא לא להונות את חברך, אך לפנים משורת הדין -לא להונות את עצמך.

חסיד אמיתי נקרא זה העובד את ד' בצדקות  ומעשיו שלמים, אך אדם העוסק בעבודת ד' , לא מתייחס כיאות לחבריו ואינו מקיים מצוות של בן אדם לחברו כראוי – איננו חסיד אמיתי.

אדם כזה כמובן לא יראה את המום של עצמו משום שהוא הונה את עצמו.

אדם לא צריך להונות עצמו ולא אחרים.

.

 

כתיבת תגובה