לפרשת בלק – שאיפתו של כל אדם
"מה טובו אהליך יעקב משכנותיך ישראל" – מסביר רבי חיים יוסף דוד אזולאי הנודע בשם הקיצור החיד"א ז"ל בספרו חומת אנך: יתכן לרמוז על נשי תלמידי חכמים המשתדלות עם בעליהן כדי שיוכלו ללמוד תורה, בלא שום הפרעה, ממתינות לבעלים עד אשר יבואו מהישיבה אפילו עד שעה מאוחרת, וגם בהיותם בבית, משתדלות לעשות כל המלאכות בשובה ונחת, כדי שיהיה לבעלים ישוב הדעת ללמוד תורה. וידוע כי על הפסוק "כה תאמר לבית יעקב" פירש רש"י ז"ל: – אלו הנשים. לפי זה כאן נאמר: "מה טובו אהליך יעקב" – היינו הנשים, כי הן הסיבה והגרמא שאתה הגבר יושב – משכנותיך בבתי מדרשות.
נראה שהרעיון הזה עומד היום בבסיס דרך החיים של אברכי כולל אבל הרעיון הזה נכון לכל אחד ואחד שהדחיפה למשכנותיך ישראל לבעל והילדים, שיהיו מעורבים בבית הכנסת, לומדי תורה, היא באה מהבית יעקב, מהנשים בבית, שמוכנות לקחת על עצמן עול יתר בבית ולהיות שרי הפנים כדי שבעליהן יוכלו להיות שרי החוץ.