משה רבינו התפלל עבור אחותו שסבלה מצרעת תפילה קצרה "א-ל נא רפא נא לה"
על הדיבור 'רפא נא לה' רש"י שואל: "מפני מה לא האריך משה בתפילה" למה הוא לא התפלל תפילה ארוכה עבור אחותו? כתשובה מצטט רש"י את המדרש בספרי: "שלא יהיו ישראל אומרים: אחותו נתונה בצרה והוא עומד ומרבה בתפלה". ובהמשך הוא כותב: "דבר אחר, שלא יאמרו ישראל בשביל אחותו הוא מאריך בתפלה, אבל בשבילנו אינו מאריך".
המדרש שם בפיהם של ישראל שני טיעונים חלופיים המציעים הסבר סותר לכאורה, לתפילתו הקצרה של משה.
השתי תשובות לשאלה:" מפני מה לא האריך משה בתפילה"? הן :"שלא יהיו ישראל אומרים :אחותו עומדת בצרה והוא עומד ומרבה בתפילה"
"דבר אחר שלא יאמרו ישראל בשביל אחותו הוא מאריך בתפילה אבל בשבילנו אין הוא מאריך בתפילה".
התשובות סותרות זו את זו. האחד מבקר את משה על אדישות לגורלה של אחותו והשני דווקא מלין על העדפה של מרים על פני ישראל. האם התלונה היתה שהוא דאג יותר מידי לאחותו או שהוא לא דאג מספיק לאחותו?
בכל צעד שהיה נוקט משה היה פתוח לביקורת בין אם התפילה שלו היתה קצרה או שהייתה ארוכה.
משה רבינו הוא הרב הראשון הוא היה האב טיפוס של רב שתמיד מושא לתלונות ולביקורת למרות מה שהוא עושה. כאשר הוא מתפלל בקצרה מבקרים אותו, כאשר הוא מתפלל באריכות מבקרים אותו.
הרב אף פעם לא יכול לעשות את הדבר הנכון, אם יש לו אוטו חדש אז אומרים שזה לא מתאים שזה מנקר עיניים ואם הוא נוסע באוטו ישן אומרים שהוא מתנהג כמו "שלעפר" וזה הטבע של כלל ישראל וזו התוצאה של להיות תפקיד לשרת את עם ישראל. מישהו פעם אמר שאפשר לרצות חלק מהאנשים כל הזמן אפשר לרצות את כל האנשים חלק מהזמן אי אפשר לרצות את כל האנשים כל הזמן- אם אתה רב אני מאמין שאין זמן אפשר לרצות את כל האנשים.