טוב יותר מהאלטרנטיבה!
סדר הפרשיות: שמיני, תזריע מצורע ואחרי מות קדושים מעורר מעט תמיהה.
בפרשת שמיני נכתב על מות בני אהרון, לאחר מכן כתובות פרשות תזריע מצורע העוסקות בדיני נגעים, ורק אז התורה חוזרת בפרשות אחרי מות קדושים – לספר על מות בני אהרון.
לכאורה נשאלת השאלה מה פשר ההפסקה שעושה התורה בפרשות תזריע מצורע?
ניתן להסביר זאת על דרך משל – פעמים רואים אדם המצליח בעסקיו ומסודר בעיני החברה, אך לפתע מעד בעסקיו ולא המשיך עסקיו כתמול שלשום, ואז מתחילים בני אדם לדבר ולרכל דיבורים שקודם נפילתו לא העזו לאמר.
זאת באה התורה ומלמדת אותנו – עד מיתתם של בני אהרון היו אלו אנשים צדיקים, קדושי עליון ללא שום פגם, אך קרה המקרה והם חטאו , וכדי שלא יבואו אנשים וידברו בנושא, מקדימה התורה בפרשות תזריע ומצורע להראות אילו נגעים מקבל אדם המדבר דיבורים אסורים על האחר. מיד לאחר מכן מגיעות פרשות אחרי מות קדושים אמור – שאל לנו לחקור בדיני שמים על הנעשה לבני אהרון, אלא לקבל את הגזירה כפי שהיא מבלי לדבר על אנשים גדולים דבורי לשון הרע.