ואהבת לרעך כמוך: יש להעריך את השני אף אם הוא לא מעריך את עצמו
*ואהבת לרעך כמוך: יש להעריך את השני אף אם הוא לא מעריך את עצמו*.ר' עקיבא ידוע באמרה שלו "ואהבת לרעך כמוך" הוא "כלל גדול בתורה". אחד המקומות שבהם אנו רואים
*ואהבת לרעך כמוך: יש להעריך את השני אף אם הוא לא מעריך את עצמו*.ר' עקיבא ידוע באמרה שלו "ואהבת לרעך כמוך" הוא "כלל גדול בתורה". אחד המקומות שבהם אנו רואים
"לא תאכלו על-הדם לא תנחשו ולא תעוננו" (ויקרא יט,כו) תנו רבנן: 'מעונן': רבי שמעון אומר: זה המעביר שבעה מיני זכור [1] על העין [2]; וחכמים אומרים: זה האוחז
"כנגע נראה לי בבית" "כי תבואו אל ארץ כנען אשר אני נותן לכם לאחוזה ונתתי נגע צרעת בבית ארץ אחוזתכם. ובא אשר לו הבית והגיד לכהן לאמר כנגע נראה
טוב יותר מהאלטרנטיבה! סדר הפרשיות: שמיני, תזריע מצורע ואחרי מות קדושים מעורר מעט תמיהה. בפרשת שמיני נכתב על מות בני אהרון, לאחר מכן כתובות פרשות תזריע מצורע העוסקות בדיני נגעים,
"איש אמו ואביו תיראו ואת שבתותי " (ויקרא י"ט, ג) התורה קובעת כי חייב אדם לכבד את הוריו וכן לשמור את השבת. מדוע התורה משווה את כבוד ההורים לשמירת השבת?
בפרשת השבוע אנו קוראים על מצוות "ואהבת לרעך כמוך" (ויקרא י"ט פסוק י"ח). ישנו שיר המבוסס על המדרש: "אמר רבי עקיבא ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה". הגמרא
"מקורונה לקידושין "-" אחרי מות –קדושים " לאחרונה עברנו תקופה של מספר חודשים בהם האפשרות לארגן פגישות לצרכי שידוכים הוקפאה, ועכשיו כשיש הקלה בתנאי הבידוד, נצפה לחזרה לעונת השידוכים, ולהתמודד
אחרי מות קדושים-לבקר המעשה ולא העושה! אחרי מות קדושים לא תשנא את אחיך בלבבך הוכח תוכיח את עמיתך ולא תשא עליו חטא (ויקרא יט,יז) מדוע הכתוב משתמש בביטוי "הוכח תוכיח
שחמט דיגיטל by