שלך גדולה משלהם
בתחילת פרשת בהעלותך כתוב "דבר אל אהרון ואמרת אליו בהעלותך את הנרות …" (במדבר ח', ב') שואל כאן רש"י: "למה נסמכה פרשת המנורה לפרשת נדבות הנשיאים שבסוף הפרשה הקודמת?" ומשיב
בתחילת פרשת בהעלותך כתוב "דבר אל אהרון ואמרת אליו בהעלותך את הנרות …" (במדבר ח', ב') שואל כאן רש"י: "למה נסמכה פרשת המנורה לפרשת נדבות הנשיאים שבסוף הפרשה הקודמת?" ומשיב
בדרך כלל אדם שרוצה דבר מה עושה כל מאמץ להשיג אותו, ואם לא בידיו להשיג מבקש ממי שיש בידו הכוח להשיג לו את מבוקשו. ככל שהוא לא מקבל את מבוקשו
"וַיְהִי אֲנָשִׁים, אֲשֶׁר הָיוּ טְמֵאִים לְנֶפֶשׁ אָדָם, וְלֹא-יָכְלוּ לַעֲשֹׂת-הַפֶּסַח, בַּיּוֹם הַהוּא; וַיִּקְרְבוּ לִפְנֵי מֹשֶׁה, וְלִפְנֵי אַהֲרֹן–בַּיּוֹם הַהוּא". (ט,ז) וַיֹּאמְרוּ הָאֲנָשִׁים הָהֵמָּה, אֵלָיו, אֲנַחְנוּ טְמֵאִים, לְנֶפֶשׁ אָדָם; לָמָּה נִגָּרַע, לְבִלְתִּי
בס"ד האוכל תאווה לעיניים בני ישראל מתלוננים "זכרנו את הדגה אשר נאכל במצרים" זכרנו, את-הדגה, אשר נאכל במצריים, חינם; את הקישואים, ואת האבטיחים, ואת-החציר ואת-הבצלים, ואת-השומים. ועתה נפשנו יבשה, אין
להפוך את הרע לטוב משה סבל רבות מתלונות בני ישראל אבל אחד הדברים שכנראה זעזע אותו ביותר היה הסיפור של האספסוף. "והאספסוף אשר בקרבו התאוו תאווה וישובו ויבכו גם בני
שני סוגי שאלות בסוף הפרשה אנחנו קוראים על מרים, שנענשה משום שדיברה לשון הרע על משה. הרב דסלר שואל:הרי כאשר מסתכלים על הפסוק לא נראה שהיא דיברה לשון הרע, היא
הרגל שבקדושה "ויעש כן אהרן אל מול פני המנורה העלה נרותיה…" (ח', ג'). "להגיד שבחו של אהרון שלא שינה" (רש"י וסיפרי). נשאלת השאלה איזה שבח זה לאהרון שעשה כאשר ציווה
התוספות במסכת קידושין מציין שכאשר התורה מתארת את פסח שני, בעצם התורה מביאה כתב אשמה נגד עם ישראל, שלא הביאו קורבן פסח במשך שלושים ותשע שנים אחרי פסח הראשון. פסח
פרשת בהעלותך – ענישה עצמית "ויהי בנסוע הארון ויאמר משה קומה ה' … ובנוחה יאמר שובה ה' …" (י', ל"ה-ל"ו) רמב"ן פרק י' (לה): ויהי בנסוע הארון – "עשה לו
פרשת בהעלותך – תמידיות ועקביות "בהעלותך את הנרות … ויעש כן אהרון" הפרשה מתחילה בציווי של ה' לאהרון להעלות (להדליק) את הנרות של המנורה. על הפסוק "ויעש כן אהרון" מעיר
פרשת בהעלותך – על זמן, כסף וצביעות יש שלושה מקרים של פורענות בפרשה וכדי שלא יהיה עניין של חזקה, מפרידה התורה בין מקרה הפורענות הראשון למקרה הפורענות השני. נשאלת השאלה
פרשת בהעלותך – לשמוע בעצת היצר הטוב "ויעש כן אהרון" כאשר משה אמר לאהרון להדליק את המנורה כתוב "ויעש כן אהרון". מילים אלו דורשות הסבר, האם אהרון היה יכול לעשות
פרשת בהעלותך – לשון הרע בפרשה מופיעות הלכות רבות על עוון לשון הרע, ומה בעצם הוא לשון הרע לומדים מהמקרה של מרים בפרשתנו, שדיברה על אחיה משה. למדנו שאף אם
פרשת בהעלותך – לא לשנות פרשתינו, פרשת בהעלותך, פותחת בציווי על אהרון להעלות את נרות המנורה (במדבר ח, א-ב): "וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר. דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאָמַרְתָּ אֵלָיו: בְּהַעֲלֹתְךָ
פרשת בהעלותך – מה משה רוצה מיתרו? וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, לְחֹבָב בֶּן-רְעוּאֵל הַמִּדְיָנִי חֹתֵן מֹשֶׁה, נֹסְעִים אֲנַחְנוּ אֶל-הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אָמַר ה', אֹתוֹ אֶתֵּן לָכֶם; לְכָה אִתָּנוּ וְהֵטַבְנוּ לָךְ, כִּי-ה' דִּבֶּר-טוֹב עַל-יִשְׂרָאֵל.
פרשת בהעלותך- אל תשנה! פרשתנו, פרשת בהעלותך, פותחת בציווי על אהרון להעלות את נרות המנורה (במדבר ח, א-ב): "וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר. דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאָמַרְתָּ אֵלָיו: בְּהַעֲלֹתְךָ אֶת
פרשת בהעלותך -שלך גדולה משלהם! שלך גדולה משלהם! "דבר אל אהרון ואמרת אליו בהעלותך את הנרות …" (במדבר ח', ב') שואל כאן רש"י: "למה נסמכה פרשת המנורה לפרשת נדבות
שחמט דיגיטל by