מתוך עולמות שבורים אפשר לצמוח!
מדוע פרשת ערכין, הפרשה העוסקת בתרומת ערכיו של אדם לבית המקדש מגיעה כהמשך לפרשת התוכחה העוסקת בטרגדיות שפוקדות את העם היהודי, ולא קודם לכן בספר ויקרא ששם יש יותר קשר
מדוע פרשת ערכין, הפרשה העוסקת בתרומת ערכיו של אדם לבית המקדש מגיעה כהמשך לפרשת התוכחה העוסקת בטרגדיות שפוקדות את העם היהודי, ולא קודם לכן בספר ויקרא ששם יש יותר קשר
השבוע נפתח ביום גדול וחשוב, שאמנם עיקרו על פי הקבלה , ובכך דעתנו דלה, אך ב"ה הפך לחג מרכזי ביותר המקובל על כל שכבות העם. דומה ,שאין חג שהילדים מתכוננים
מצווה הבאה בעבירה – אינה מצווה כיוון שאם מקיימים "מצווה" בדרך עבירה, זו לא מצווה. זהו כלל בהלכה הקובע שמעשה מצווה המבוסס על עבירה או גורר בהכרח לעבירה, איננו
מצווה הבאה בעבירה – אינה מצווה כיוון שאם מקיימים "מצווה" בדרך עבירה, זו לא מצווה. זהו כלל בהלכה הקובע שמעשה מצווה המבוסס על עבירה או גורר בהכרח לעבירה, איננו
פרשת "בחוקותי" נקראת בפי הציבור בשם "פרשת התוכחה", כיון שיש בה פסוקי תוכחה לישראל הכוללים ברכות שיתקיימו בישראל אם יקיימו את הברית עם ה', וקללות שבמידה ולא ישמרו את
"והשיג לכם דיש את בציר ובציר ישיג את זרע ואכלתם לחמכם לשובע וישבתם לבטח בארצכם". רש"י מסביר המשמעות של ואכלתם לחמכם לשובע: "אוכל קמעא והוא מתברך במעיו", ברכה זו הינה
לפרשת בחוקותי – איש כי יקדיש – האם אתה קדוש בביתך? "איש כי יקדיש את ביתו קודש לה'" (ויקרא כ"ז-י"ד) מסביר הרבי מקוצק: "אם ביתו של אדם קדוש – נקרא קדוש".
להיות יותר טובים! -בהר בחוקותי "וְזָכַרְתִּי אֶת־בְּרִיתִי יַעֲקוֹב וְאַף אֶת־בְּרִיתִי יִצְחָק וְאַף אֶת־בְּרִיתִי אַבְרָהָם אֶזְכֹּר וְהָאָרֶץ אֶזְכֹּר׃" (ויקרא כ״ו, מ״ב) יש מנהג לקרוא את הפסוקים של התוכחה בפרשתנו בקול נמוך
פרשת בהר –בחקותי -אחרי 'הבהלה' ה'ערך' ביציאה מקורונה! *אחרי 'הבהלה' ה'ערך 'ביציאה מקורונה!* פרשת בהר –בחקותי פרשתנו פרשת בחוקותי, היא הפרשה החותמת את חומש ויקרא. הפרשה מכונה גם
פרשת בהר- בחוקותי – דיני עבודה! בפרשתינו מופיע הציווי על שנת היובל: "וְקִדַּשְׁתֶּם, אֵת שְׁנַת הַחֲמִשִּׁים שָׁנָה, וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ, לְכָל-יֹשְׁבֶיהָ; יוֹבֵל הִוא, תִּהְיֶה לָכֶם, וְשַׁבְתֶּם אִישׁ אֶל-אֲחֻזָּתוֹ, וְאִישׁ אֶל-מִשְׁפַּחְתּוֹ
שחמט דיגיטל by