שָׁנִים שֶׁל חַיִּים וְיֵשׁ שָׁנִים שֶׁאֵינָן שֶׁל חַיִּים
יעקב פוגש את פרעה ומתפתחת שיחה מעניינת: "ויאמר פרעה אל יעקב כמה ימי שני חייך ויאמר יעקב אל פרעה ימי שני מגורי שלשים ומאת שנה מעט ורעים היו ימי שני
יעקב פוגש את פרעה ומתפתחת שיחה מעניינת: "ויאמר פרעה אל יעקב כמה ימי שני חייך ויאמר יעקב אל פרעה ימי שני מגורי שלשים ומאת שנה מעט ורעים היו ימי שני
אנו רואים מפרשתנו את החשיבות של כבוד עצמי של האדם. בואו ונעבור על מה שקרה ליוסף. הוא נמכר כעבד ע"י אחיו, אחרי תלאות רבות הוא הפך למושל במצרים ובתפקידו הוא
: "קשוט עצמך תחילה, ואחר כך קשוט אחרים" (מסכת בבא מציעא דף קז) "מום שבך אל תאמר לחבריך" (מסכת בבא מציעא דף נט) "אתה מוזמן למשפט ביום שלישי הקרוב!" ההודעה
"כמה ימיי שני חייך" תמיד תסתכל על הצד החיובי שבכל דבר.. או הצד הבהיר של החיים?! "ויאמר יעקב אל פרעה ימי שני מגורי שלשים ומאת שנה מעט ורעים היו ימי
פרשת "ויגש" אני יוסף אחיכם וגו' – טעם שחזר לומר פעם ב' אני יוסף לצד שראה שלא ענוהו חשש לב' דברים, הא' שפחדו ממנו ולא יכלו להשיב כבושת גנב כי
"אב אחד מגדל עשרה ילדים, עשרה ילדים לא מגדלים אב אחד". כך העולם בנוי. אב מרחם על ילדיו, ילדים עסוקים בשלהם. רצים אחר פרנסה ועול הבית. זה הטבע שהקב"ה הטביע
בסיפור יוסף ישנו דבר מפליא והוא שיוסף מקבל את הכינוי צדיק. זהו כינוי שלא ניתן לא לאברהם, לא ליצחק ולא ליעקב למרות שהם בודאי היו צדיקים. הסיבה הנראית לעין היא
כאשר האחים של יוסף ירדו למצרים, יוסף עשה כל שהיה ביכולתו על מנת שהם לא יחיו ביחד עם המצרים אלא שפרעה ייתן להם לחיות לבד בגושן. בעצם, ישיבתם בגושן הייתה
תשובה שלימה "וְלֹא יָכל יוֹסֵף לְהִתְאַפֵּק לְכל הַנִּצָּבִים עָלָיו וַיִּקְרָא הוֹצִיאוּ כָל אִישׁ מֵעָלָי וְלֹא עָמַד אִישׁ אִתּוֹ בְּהִתְוַדַּע יוֹסֵף אֶל אֶחָיו:" (בראשית פרק מ"ה, א') למה יוסף לא היה
ויגש-מימוש הפוטנציאל לאברך בכולל של טלז בקליבלנד ארה"ב היו בעיות של שלום בית והוא הזמין עצמו עם אשתו לראש הישיבה הרב מרדכי גיפטר זצ"ל לייעוץ. כדוגמא לטענותיו האברך התלונן: מדי
פרשת ויגש "עימו אנוכי בצרה"(תהילים צ"א) "עימו אנוכי בצרה"(תהילים צ"א) לפעמים, התמיכה החשובה לאין ערוך בשני, נעשית,כאשר עומדים לצידו בעת צרה, ולא נוטשים אותו כאשר הוא פגוע .סולידריות, תמיכה,ועמידה לצדו,
שחמט דיגיטל by