פרשת מסעי – אין מקום לחנופה ביישוב הארץ
בפרשת מסעי דנה התורה בהלכות הריגה (בין במזיד ובין שלא במזיד) ובעונשיה. לקראת סוף דיון זה, התורה אומרת לנו כי אסור לקבל כופר כדי לפטור רוצח מעונשיו הפליליים. "וְלֹא תַחֲנִיפוּ
בפרשת מסעי דנה התורה בהלכות הריגה (בין במזיד ובין שלא במזיד) ובעונשיה. לקראת סוף דיון זה, התורה אומרת לנו כי אסור לקבל כופר כדי לפטור רוצח מעונשיו הפליליים. "וְלֹא תַחֲנִיפוּ
פרשתינו מציינת את המקומות בהם חנו בני ישראל במסעם במדבר. הרמב"ם במורה נבוכים (גם מצוטט ע"י הרמב"ן) מסביר שהסיבה של ציון כל מקומות החניה של בני ישראל היא כדי להדגיש
"הצורך להזכיר המסעים גדול מאוד, כי הניסים והאותות הנעשות היו אמיתיות לכל רואיהם, אך בעתיד יהיו דברים בשמועה ויכזבם השומע מאותות התורה ונפלאותיה העצומות" (רמב"ן, בשם הרמב"ם במורה נבוכים) וממשיך
בסוף פרשת מסעי, התורה מציינת את דיני ערי מקלט לשם היה "בורח רוצח מכה נפש בשגגה" (במדבר ל"ה י'). הרוצח היה סגור בעיר מקלט ולא היה יכול לצאת עד מות
פרשת השבוע מפרטת לנו רשימה ומסכמת את המקומות בהם חנו בני ישראל, במסעותיהם במדבר, בדרכם לארץ המובטחת. רש"י שואל למה נכתבו המסעות הללו? ומציין שיש רק ארבעים ושנים מסעות. אם
לפרשת מסעי – אל תהיו חנפנים "ולא תחניפו את הארץ…" הרי זו אזהרה לחנפנים (ספרי). וברמב"ן בפירושו על התורה: "כי הזהיר מתחילה שלא יקח שוחד ברוצחים, וחזר והזהיר שלא נחניף
לפרשת מסעי – אל תהיו חנפנים "ולא תחניפו את הארץ…" הרי זו אזהרה לחנפנים (ספרי). וברמב"ן בפירושו על התורה: "כי הזהיר מתחילה שלא יקח שוחד ברוצחים, וחזר והזהיר שלא נחניף
לפרשת מטות – מסעי ולשבעה עשר בתמוז – קול חתן וקול כלה ובנין בית המקדש ה"חפץ חיים" כותב שבית המקדש השני נחרב בגלל הנטייה באותה תקופה ללשון הרע. שלושת השבועות,
פרשת מטות – כוח הדיבור התחלת פרשת מטות היא יוצאת דופן מכל הפתיחות של הפרשיות. בדרך כלל אנחנו רגילים לקרוא 'וידבר ה' אל משה' כפתיחה לדיבורים של מצוות שיבואו אחר
פרשת מטות מסעי – מה לא לעשות בחופש עם הילדים! מה לא לעשות בחופש עם הילדים! האם אי פעם הבטחת לילדך רק כדי לספר לו אחר כך שההבטחה הייתה רק
פרשת מטות – הסתדרתי לבד כמעט חצי שעה שהוא כבר מסתובב בתל אביב, מחפש חנייה. הוא בדרך לפגישה חשובה מאוד, וכבר עוד מעט באיחור, אבל מקום חנייה- אין . מתוך
שחמט דיגיטל by