פרשת נשא - AMOUR -אמור - לשון אהבה
בפרשת נשא אנו קוראים על ברכת הכהנים וכך כתוב: "כה תברכו את בני ישראל אמור להם וגו'".
בשונה מברכת הכהנים, לכל הברכות האחרות ישנן הוראות כיצד לברך ומי מברך. בברכת הכהנים ההוראות כלולות בתוך הברכה, הכהן אומר "שקידשנו במצוותו וציוונו בקדושתו של אהרון" ומברך.
וכן מוסיף בברכה שציווה לברך את עמו ישראל באהבה.
לא נכתב בתורה שיש לברך באהבה. זה מובן שהכהן מצהיר עליו שהוא כהן, אך מהיכן באה האהבה?
בספר "שבטי י-ה" מרבי משה דוד ואלי תלמיד חבר של רבי משה חיים לוצאטו -הרמח"ל נאמר שהכהן צריך לברך את הקהל באהבה, אחרת שלא יעלה לדוכן. והוא כותב שיש לכך הוכחה מעצם המילים שבתורה- משום שבתורה כתוב "אמור להם" ואמור זה לשון אהבה.
AMOUR משמעותה אהבה בשפות רבות. רש"י בתיאור קבלת התורה מסביר על הפסוק "כה תאמר לבית יעקב ותגיד לבית ישראל" שאמור זו לשון רכה.
יש קשר בין האֵטִימוֹלוֹגְיָה "אמור" בצרפתית או באיטלקית ל"אמור" בתורה משום שאנו מאמינים שלשון הקודש הייתה הלשון הראשונה, וממנה מוצאה של ביטויים ולשונות שונות. לכן לא צריכים לחשוש שהמילה אמור היא בשפה שונה מעברית. לשון הקודש היא אם כל השפות ובהרבה לשונות ניכר המקור מלשון הקודש.