לשאלת רבים בעניין עירוב תבשילין בשנה זו פסח תשעב

  1. תקנת חכמים כאשר יום טוב חל להיות בערב שבת לעשות עירוב תבשילין. עירוב תבשילין מתיר לבשל ביום טוב לכבוד שבת.
  2. מי שלא מתכוון לבשל אינו צריך לעשות עירוב תבשילין. עם זאת, לפי חלק מהפוסקים יש חובה לעשות עירוב תבשילין בכדי להתיר את הדלקת נרות השבת.
  3. מעיקר הדין כל אורחי המלון נחשבים כבני בית אחד ועירוב התבשילין שעושים במטבח המלון מספיק לכולם. עם זאת, "מהיות טוב אל תמנע", אנחנו נזכה את עירוב התבשילין לכל אורחי המלון לחומרא.
  4. אשר על כן, אין צורך להניח עירוב תבשילין בצורה עצמאית ללא שום פקפוק.
  5. מי שבכל זאת מחליט לעשות עירוב תבשילין, שיעשה זאת ללא ברכה.

בכבוד רב

הרב אליעזר שמחה ווייס