שו"ת 27 בענין שידוך לבחור ישיבה שמתלבט
לכבוד ….
בענין שידוך
לבן ישיבה שמתלבט בענין שידוך
אני מתפלל שה' יתן לך הכוח להחליט החלטה נכונה.
יודע אני שלפעמים קשה להחליט ולפעמים מפחדים ממחויבות, אבל עליך להבין שהבעיה של הססנות, וקושי להחליט יכול לחזור בכל שידוך ושידוך ואין לחשוב שתכונה זאת של התעמקות שלא נותנת לך להחליט אינה יכולה לחזור על עצמה.
במידה מסוימת ייתכן שזה נובע מעצם היותך בן ישיבה שנמצא כל הזמן בהוואי של "מלחמתה של תורה:" ואתה פונה לענין של שידוך כאילו אתה מתעסק בשקלא וטריא בפלפולא חריפתא
אכן ההחלטה ניתן לך אבל אני יכול להדגיש ששמחת הנישואין אינה תלויה במראה החיצוני, המראה החיצוני הוא "השער", שדרכו נכנסים, אבל אחר כך שמחת החיים וההצלחת הזיווג תלויות הרבה יותר במידות הטובות וביחסים שמתפתחים בין בני הזוג. בשום פנים לא ניתן לומר שאלו שזכו לבני זוג "יפים?" יותר הם גם מאושרים יותר.
אם הצלחת לעבור את "השער", ופרט בחיצוניות אינו דוחה והצלחת לתקשר עם הבחורה עליך לבדוק דברים החשובים ביותר: אם יש בה חסד, חינוך צניעות, שקט, צייתנות, חריצות וזריזות לוודא השקפות – שההשקפות וההתנהגות שלה יהיו לפי המקובל הן ביחסה לעניין לימוד התורה בכלל וללימוד בעלה.
הורי החתן צריכים לברר על המשפחה – בעיקר יש לחפש בת למשפחה המצטיינת באהבת תורה; בריאות;
ייחוס רצוי אבל ייחוס עצמי חשוב ביותר
נישואים הוא "בנין עדי עד".צריך מבט למרחקים, צריך להסתכל רחוק ולא על הרגע. לא כמו אצל אנשים רקים בזמננו שמסתכלים רק על החיצוניות, רק על הקנקן, במשך החיים המשותפים נוצר קשר עמוק בין בני הזוג, שכבר לדברים החיצונים אין הרבה ערך וחשיבות.
ואחרי הכול, איך מחליטים? אם שכלית נראה כי אפשר לגמור את הענין, ואין הרגש מתנגד, אזי אפשר לגמור את הדבר לחיוב וודאי אין לצפות תמיד לרגשות ברורים .
ההורים הם הידידים הכי טובים שלך והם רוצים רק טובתך ואם הם מסכימים ורוצים את השידוך זה דבר חשוב ביותר. מקובל גם כן לבקש ברכה מצדיק וברכתו של צדיק בודאי מתקיימת ואל תדאג אלא תעשה כמו שהחסידים אומרים:" טראכט גוט וועט זיין גוט" (=תחשוב טוב ויהיה טוב).
בכבוד רב