אמנם לא מקובל בימינו, וזה אף ההיתר לנשים אשכנזיות שלא להסב. למנהג הספרדים גם הנשים צריכות להסב. אחד מגדולי הראשונים הראבי"ה פסק כי בזה"ז ליכא דרך חירות בהסיבה. דעה זו לא התקבלה להלכה כיון שבלילה זה אנו מדגימים כיצד אבותינו נהגו בזמן בית המקדש, ובפעולת ההסבה אנו מביעים את חרותנו בדרך שאבותינו הביעו זאת.
לסיכום:
א. דעת הרמ"א שהסיבה היא רק לזכר דרך החירות שהיו נוהגים פעם, וכעת זו לא דרך חירות.
ב. לדעת הרמ"א ( בסי' תעב סעיף ד) נשים לא מסיבות וסומכות על הראבי"ה (וכן מנהג האשכנזים), משום שזה רק זכר לצורת האכילה של פעם.