איזה הבדל יכול לעשות שידוך טוב?
פרשת קורח (במדבר ט"ז) מתחילה במילים: " ויקח קרח בן יצהר…."
חז"ל שואלים על לשון הפתיחה המיוחדת לפרשה בלשון של "ויקח". מה משמעות המילה בהקשר הזה?
יש פירושים רבים בדברי חז"ל.
אנחנו יכולים לפרש את המונח "ויקח" עם הגמרא בסנהדרין (דף ק"ט עמ' ב'). הגמרא מביאה את הפסוק במשלי "חכמת נשים בנתה ביתה ואיוולת בידה תהרסנה ומספרת לנו שאשתו של און בן פלת הצילה אותו מהסתבכות במחלוקת עם משה. היא הדוגמא של" חכמת נשים בנתה ביתה" היא נתנה לבעלה להבין שאין לו סיבה להצטרף למרד. היא אמרה לו שבין כך ובין כך לא חשוב מי ינצח במריבה משה או קרח הוא לא יהיה מנהיג ולמה לו להיות אחד מהעדר ולמרוד במשה כאשר לא יהיה לו כלום מזה?!
אשתו של קורח התגרתה בבעלה ודחפה אותו להלחם במשה –היא שאלה אותו למה הוא נותן למשה להיות מעליו? למה הוא נותן למשה להתחמק מלתת לו מה שמגיע לו? "איפה הכבוד שלך"? "איזה גבר אתה"?היא שאלה.
אשתו של און בן פלת הצילה את בעלה ואשתו של קורח הובילה אותו לאבדון.
עכשיו אנחנו יכולים להבין מדוע הפרשה מתחילה ב"ויקח".
אנחנו יודעים מדברי חז"ל שהשורש של המילה "ויקח" (קחה) היא הגדרה לנישואין. המושג בתורה לנישואין זו "קיחה". מתוך השתמשות בתורה של השורש "קחה" מתוך לימוד של "קיחה" לומדים דרך לקדש אשה. ה"ויקח" של קורח – אשתו שהסיתה אותו היא הרסה אותו וה"יקח" של און בן פלת הצילה אותו.
חז"ל אומרים "חכמת נשים בנתה ביתה" זו אשתו של און בן פלת ו"איוולת בידה תהרסנה" זו אשתו של קורח.
מכאן אנו רואים שהצלחה של אדם בחיי הנישואין תלויים הרבה ב"ויקח" שלו. בשידוך נכון שהוא עושה.