פרשת בלק – אי ידיעה, אינה הצדקה
אי ידיעה, אינה הצדקה מפרשת בלק אנחנו לומדים יסוד חשוב ביותר. הפרשה מספרת על בלעם שהכה את אתונו לאחר שהיא סוטה מהדרך ואינה סרה להוראותיו. המלאך מוכיח את
אי ידיעה, אינה הצדקה מפרשת בלק אנחנו לומדים יסוד חשוב ביותר. הפרשה מספרת על בלעם שהכה את אתונו לאחר שהיא סוטה מהדרך ואינה סרה להוראותיו. המלאך מוכיח את
המאבק של בלעם ובלק – נגד עם ישראל הפך להיות דוגמא לאויבי ישראל במשך הדורות. החיפוש של אמצעים והזדמנויות לקלל את עם ישראל לא פסק מאז. א"כ קשה לכאורה מדוע
המצרך החשוב ביותר שיש לנו בחיים זה זמן. טבע האדם ש'יש לו זמן' לעשות דברים שהוא רוצה לעשות והוא 'לא מוצא את הזמן' לעשות דברים שהוא, כנראה, לא רוצה לעשות
מבין חמישים וארבע הפרשיות שבתורה, נקראות חמש פרשיות בשמות של אנשים: נח, יתרו, קרח, בלק ופנחס. צריכה להיות סיבה טובה כדי לזכות שתקרא פרשה על שם של מישהו. על נח
מה זה צניעות? בלעם שיבח את בני ישראל: "מה טובו אוהליך יעקב משכנותיך ישראל". לסדר של האהלים שבלעם שיבח שתי יתרונות מרכזיים ומשמעותיים: אנשים לא יכלו להסתכל אחד בתוך האהל השני, וגם
מבין חמישים וארבע הפרשיות שבתורה, נקראות חמש פרשיות בשמות של אנשים: נח, יתרו, קורח, בלק ופינחס. על נח מעיד הכתוב במפורש: "נח איש צדיק, תמים היה בדורותיו". יתרו חותן משה
הרמב"ם כותב: "שכל דבר שנתגלה טעמו ונודעה אמיתותו בראיות שאין בהן דופי- אנו סומכין על האיש שאמרן או שלמדו ע"פ הראיות שגילה, יהיה מי שיהיה" (הל' קידוש החדש, סו"פ יז).
הרב אברהם יהושע השל מאפטא נודע בכינויו "הרבי מאפטא" ולפי זה כונה "אפטר רב" (1755-1825). הוא ידוע גם בשם ספרו "אוהב ישראל", בו הדגיש את החשיבות של אהבת ישראל בדברי
לפרשת בלק – על יושר וכנות מבין חמישים וארבע הפרשיות שבתורה, נקראות חמש פרשיות בשמות של אנשים: נח, יתרו, קרח, בלק ופנחס. צריכה להיות סיבה טובה כדי לזכות שתקרא פרשה
לפרשת בלק – מה בעצם קרה בין בלעם והאתון? דיסוננס קוגנטיבי הוא מצב שבו חשיבתו של האדם מתמודדת עם סתירה וקונפליקט. התאוריה טוענת כי אצל בני האדם טמון רצון חבוי
לפרשת בלק – שאיפתו של כל אדם "מה טובו אהליך יעקב משכנותיך ישראל" – מסביר רבי חיים יוסף דוד אזולאי הנודע בשם הקיצור החיד"א ז"ל בספרו חומת אנך: יתכן לרמוז
לפרשת בלק – הגוי מוושינגטון "כרע שכב כארי וכלביא מי יקימנו מברכיך ברוך וארריך ארור" (במדבר כ"ד, ט') הברכה שבלק מברך את עם ישראל היא משהו נפלא. זו נבואה מהאויב
פרשת בלק – בלעם קורונה וקללה בס"ד בפרשתנו השבוע פרשת בלק מופיע אחד מהפסוקים הכי מפורסמים בשימוש אצל היהודים, פסוק שנאמר אצל בלעם כאשר הוא רצה לקלל את עמ"י ובסוף
פרשת בלק – לא תמיד חייבים לדקדק בפרטים! הרב אברהם יהושע השיל מאפטא נודע בכינויו "הרבי מאפטא" וגם כונה כה"אוהב ישראל" על שם ספרו "אוהב ישראל", בו הדגיש את החשיבות
שחמט דיגיטל by