כתוב הרמ"א בשו"ע (סימן נ"ה סעי י'): ": ומי שנולד באדר ונעשה בר מצוה בשנת העיבור, אינו נעשה בר מצוה עד אדר השני"
המהר"י מינ"ץ (שו"ת, סימן ט') נשאל השאלה ששאלת : כיצד יתנהג בן שנולד באדר בשנה פשוטה והבר-מצווה שלו חלה בשנה מעוברת – באיזה חודש לחגוג את הבר-מצווה? המהר"י מינץ כותב::
"הדבר פשוט דאמרינן שבניסן יהיה בר מצוה ולא באדר הראשון שהוא חדש העיבור, ולא נקרא אותו אדר אלא שבט… וכי בשביל קריאת שם שקראו לו אדר נכניס זה להיות בר עונשין, ח"ו?!… הלא קריאת השם לאו משום הכי אתא, אלא מפני שאדר הוא חדש האחרון לחדשים נתנו לו זה השם… ומטעם זה סמכוהו לאדר וקראוהו 'אדר', כי אין לנו אלא י"ב שמות לי"ב חדשי השנה וכולם שמות פרסיים אשר למדנו בגלות… וכמו שקראוהו 'אדר' היו יכולים לקרותו 'שבט', ובתר שמיה לא אזלינן כדפירשתי"