חסד לטובת אחרים
למה התורה נדרשת לפרט את המידע חסר החשיבות הזה, לכאורה, שהמבקרים הגיעו כשהיום התחמם עד לדרגה של כחום היום? הנקודה שהתורה רצתה להבהיר את ההבדלים בין הכנסת האורחים של אברהם
למה התורה נדרשת לפרט את המידע חסר החשיבות הזה, לכאורה, שהמבקרים הגיעו כשהיום התחמם עד לדרגה של כחום היום? הנקודה שהתורה רצתה להבהיר את ההבדלים בין הכנסת האורחים של אברהם
"לא תאכלו על-הדם לא תנחשו ולא תעוננו" (ויקרא יט,כו) תנו רבנן: 'מעונן': רבי שמעון אומר: זה המעביר שבעה מיני זכור [1] על העין [2]; וחכמים אומרים: זה האוחז
"ואקחה פת לחם… יוקח נא מעט מים…" אברהם אבינו ע"ה רואה שלושה אנשים, הוא רץ לקראתם ומזמין אותם לסור אל אוהלו, ואומר להם :"יוקח נא מעט מים ורחצו רגליכם", ואז
אברהם נתן לאורחים שלו חמאה וחלב ואחר כך פר בן בקר. אנחנו מבינים שלפי ההלכה אוכלים חלב לפני בשר אבל למה התורה צריכה לפרט לנו אילו מתאבנים אברהם נתן לאורחים
'תגיד את האמת, שום דבר רע לא יקרה לך'. ככה אמרו לנו כשהיינו ילדים, נכון? ילדים רואים את הדברים שחור ולבן, צודק או לא צודק. כשאנו גדלים אנו מבינים שיש
לפרשת וירא – יש הכנסת אורחים ויש הכנסת אורחים אנחנו קוראים בפרשה על שני אנשים שקיימו מצוות הכנסת אורחים, אך רק אחד מהם קיבל הכרה על זה. שני האנשים היו
לפרשת וירא – הנואשות כמה עצוב הסיפור של בנות לוט. הן ניצלו מהתהום של סדום אבל עשו מעשה שכרות שהיו עם אביהן כאשר הן החליטו להביא ממנו ילד. בדרך כלל
וירא איך להשפיע על השני! וירא איך להשפיע על השני! וירא אליו ה' באלוני ממראה ביאר רש"י, "הוא שנתן לו העצה על המילה לפיכך נגלה בחלקו"" מבואר, שאברהם התלבט "על
פרשת וירא "הקרוב קרוב קודם" הקרוב קרוב קודם בפרשת וירא מופיע הסיפור המוכר על חורבנה של סדום. אברהם אבינו מפציר בקב"ה שלא ייפגע בעיר, אך גדשה סאתה של העיר והיא
הישורת האחרונה פרשת וירא הישורת האחרונה רש"י מעיר על המילים בפרשת העקידה "קח נא את בנך"; אין נא אלא לשון בקשה אמר לו בבקשה ממך עמוד לי בזה הניסיון שלא
פרשת וירא -הסיפור האמתי של בנות לוט שהתגלה לאחרונה *הסיפור האמתי של בנות לוט שהתגלה לאחרונה* אנחנו חושבים שיכולים אנו לקבוע עמדות לגבי מקרה שסופר לנו, אבל האמת היא שאף
איך להשפיע לפרשת וירא וירא וירא אליו ה' באלוני ממרא" באר רש"י, "הוא שנתן לו העצה על המילה לפיכך נגלה בחלקי" אברהם התלבט והתייעץ עם ממרא בעניין המילה, אך מה הייתה
פרשת וירא – "הדרך הכי טובה ללמד בני אדם היא לשמש להם דוגמא."(אלברט איינשטיין) "וירא אליו ה' באלוני ממרא" באר רש"י, "הוא שנתן לו העצה על המילה לפיכך נגלה בחלקו"
זמנים קשים -פרשת וירא מסכת ברכות (ו ע"ב) שנינו: "אמר רב חלבו, אמר רב הונא: כל הקובע מקום לתפלתו אלקי אברהם בעזרו, וכשמת אומרים לו (עליו): 'אי עניו, אי חסיד,
"תנחש מי יושב במקומי " פרשת וירא פעם בהיותי אורח, נכנסתי לבית כנסת להתפלל, הגעתי בין הראשונים וישבתי בכיסא פנוי בשורה ריקה. כעשר דקות אחר כך הגיע המתפלל הבא. הוא
שחמט דיגיטל by