עיצוב יפה בו השולחן נראה אסתטי ומכובד, משפיע על ההנאה מהארוחה –
הרבה מעבר לנוי שבו כשלעצמו. העיצוב גם מצביע על סוג הארוחה. לעיתים הוא גם יכתיב כיצד תתנהל הארוחה..
על הפסוק:"ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם" רש"י מצטט את דברי חז"ל :"אשר תשים לפניהם" -אמר לו הקב"ה למשה לא תעלה על דעתך לומר אשנה להם הפרק וההלכה ב' או ג' פעמים, עד שתהא סדורה בפיהם כמשנתה, ואיני מטריח עצמי להבינם טעמי הדבר ופירושו. לכך נאמר 'אשר תשים לפניהם'- כשלחן הערוך ומוכן לאכול לפני האדם ".
זה לא מספיק רק למסור את התורה ואת החוקים כמות שהם. צריך לוודא שזה נראה ומוגש יפה, כדי שייקלט באוזן השומע. ולא סוף דבר העיצוב:
בארוחה מכובדת יש סדר מכוון להגשת המזון. כל מנה באה בזמנה, וכביכול בונה בניין נאה.
כך גם במשפטים אשר ציווה ה' לשים לפני הילדים- המתחנכים- התלמידים: היחס למצוות חייב להיות נבנה באופן סדור, מהקל לכבד, מהפשוט לעמוק, מן הגשמי אל הרוחני.
ודבר נוסף, לא פחות חשוב: ישנו גם צורך להתאים את עיצוב שולחן לעיצוב החדר. אם חלו שינויים בצבע/ כמות האור/ מרחב החדר, אי אפשר עוד להשאיר את השולחן כמות שהיה.
ובנמשל: "עריכת השולחן"- לימוד תורה ומצוות לנוער כזה, שכל חייו מוקפים בטכנולוגיה שהעניק המדע לעולם (=החדר שהוא נמצא בו), דורשת גישות אחרות בחינוך מבעבר. ההורים והמחנכים חייבים לחדש ידיעתם באומנות עריכת השולחן באופן תמידי!
כשהנחלת המצוות לא נעשית כך, לא רחוק היום בו המתחנך פשוט עוזב אותן… (נושר)
יתירה מזאת, מחובתנו לדאוג שהמצוות יהיו עריבות עלינו –
כך הן יהיו מושכות אחרים לעשותן, ובעשייתן נקדש שם שמיים.